18-10-2011

Personal: cambridge dieet

Vandaag even heel iets anders, alhoewel het wel met 'schoonheid' te maken heeft. Ik ben vandaag bij een consulente geweest en vanaf morgen ga ik beginnen met het cambridge dieet. Dit dieet bestaat uit maaltijdvervangers, en je totale calorie inname is slechts 500 kcal per dag. Klinkt dit als ontzettend weinig? Lees dan even verder, dan leg ik het uit.







Het cambridge dieet is ten eerste medisch verantwoord, je krijgt wel gewoon alle vitamines, mineralen, etc binnen die je nodig hebt. Het is alleen wel een koolhydraatarm dieet. In de eerste drie/vier dagen van je dieet voel je je slap en lusteloos, omdat je lichaam de energie uit je melatonine voorraad gaat halen, maar hierna komt de energie van je vetopslag. En geloof me, ik heb genoeg vet om energie vandaan te halen. Je lichaam raakt in zogeheten 'ketose', wat dus inhoudt dat je vet verbrand wordt en je logischerwijze afvalt.

Ik heb eerder geprobeerd af te vallen met Weight Watchers, maar dit ging zodanig langzaam dat het mij totaal geen motivatie gaf om door te gaan. Ik wil in totaal ongeveer 20 kg. afvallen, en zou hier eind januari mee klaar moeten zijn. Dat betekent dus dat er gewoon wekelijks min. 1 kg afgaat, en vaak wel meer. Dat vind ik wel een motivatie om door te gaan.

Ik begin morgenochtend, het dieet bestaat uit een shake die ik 's ochtends neem, een maaltijdreep voor 's middags en een soepje voor 's avonds. Ik zal jullie wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen! Na 3-6 weken moet je een stopweek inlassen, waarin je naast je 3 cambridge maaltijden ook een koolhydraatarme maaltijd 's avonds eet, dus enkel wat groenten en vlees/vis. Als jullie nog vragen hebben, laat het mij dan vooral weten!

Begingewicht: 86,1
Streefgewicht: 65,0
Huidig gewicht: 86,1 

2 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb zo'n hekel aan dieten. Ik vind het wel heel erg knap als je het vol houd, zo weinig op een dag.

    Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, je hebt allang niet meer geupdated :(
    Ik heb je getagd in ieder geval!
    Liefs!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen