05-10-2011

Review: Zoeva very croc kwastenset (deel I)

Het heeft veel te lang geduurd, maar hier is dan uiteindelijk toch de review van deze kwastenset. Ik heb hem inmiddels een aantal weken in gebruik, ze zijn een paar keer gewassen en ik kan dus een goed oordeel geven. Aangezien de set 18 kwasten bevat, heb ik de review in twee delen verdeeld, en hier is deel I! 





Hier zie je een overview van alle kwasten uit de set. Vandaag ga ik de linkerkant reviewen.

Als eerste een algemene indruk: deze kwasten zijn ontzettend fijn! Ik heb persoonlijk geen ervaring met de kwasten van MAC of Sigma, die door velen als de beste kwasten worden benoemd, maar als je verder alleen gewerkt hebt met ELF/Hema kwasten of andere goedkopere kwasten, dan zie je een duidelijk verschil met de Zoeva kwasten. Wát een kwaliteit! Niet bij alle kwasten even goed natuurlijk, maar over het algemeen genomen ben ik ontzettend blij met deze kwasten!




Van links naar rechts zie je een poederkwast, een stippling kwast, twee blush kwasten, een foundation kwast, een foundation kwast, een crease kwast en twee oogschaduwkwasten.



De poederkwast. Dit is echt zo’n typische ‘ik wil er eeuwig mee over mijn gezicht heen gaan’ kwast. Heerlijk zacht. Hierdoor neemt hij wel wat weinig product op, dus als je een poeder echt heel erg dik op je huid wil hebben is deze niet geschikt. Maar voor een lichte finish, bijvoorbeeld voor setting poeder, is deze kwast perfect.


De stippling kwast. Ik had nog nooit eerder een stippling kwast gehad, maar voor vloeibare foundation wil ik geen andere meer! De haartjes zijn zo gemaakt dat ze echt overal komen, dus ook rond je neus of onder je ogen, en ze geven je een ‘airbrush’ finish.



De blush kwast. Hiervan zitten er twee in deze set, deze is gewoon rond, zoals je van een blushkwast gewend bent. Weer superzacht en handig om blush op de appeltjes van je wangen aan te brengen.



De angled blush kwast gebruik ik voornamelijk om te shapen. Deze vorm is perfect om bronzer onder je jukbeenderen aan te brengen of juist highlighter erop. Hij neemt niet ontzettend veel product op, dus kun je gemakkelijk je poeders opbouwen.


De foundation kwast. Deze gebruik ik (bijna) iedere dag voor mijn mousse foundation (Essence soft touch mousse make-up). Hij brengt deze foundation perfect aan, ook in de hoekjes. Voor vloeibare foundation vind ik de stippling kwast beter geschikt, met deze kwast kun je een wat streperig effect krijgen.



De crease kwast. Per-fect om oogschaduw in je crease aan te brengen! Ook als je een kleur als highlighter in je oog wil gebruiken doet deze kwast wat hij behoort te doen. Pakt het product goed op en brengt het, vooral in de crease, perfect verdeeld aan. Blenden is niet eens meer nodig!


 De eerste shader brush is de grootste van de twee, en is de eerste kwast waar ik iets minder enthousiast over ben. Ja, hij doet goed zijn werk, maar ik ben meer tevreden met mijn oogschaduw kwast van het Kruidvat huismerk. Hij pakt wat weinig product op, dat vind ik jammer. Wel goed voor oogschaduws die erg gepigmenteerd zijn.




De tweede shader brush is vergelijkbaar, alleen wat kleiner. De kwaliteit is verder hetzelfde.

De Zoeva very croc set kost €30,00 en is te bestellen via zoeva.de. De verzendkosten zijn hier €5,50 en je bestelling is binnen 1-3 werkdagen binnen. De site is in het Duits, maar als je rechtsboven op ‘EN’ klikt bij ‘Sprache’ veranderd dit in Engels.

 Morgen volgt deel II van de review! 

4 opmerkingen:

  1. bedankt voor je reactie :)
    ik maak binnekort swatches van de nagellak :)
    xxliefs sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze heb ik ook, al zo'n 1 1/5 jaar, ze zijn erg fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke set!!! en leuke blog ook!
    J hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kwastenset. Denk er ook al een tijdje om een kwastenset aan te schaffen van dit merk. Je review helpt me zeker bij het maken van mijn keuze :)

    BeantwoordenVerwijderen